Waar moet een 5-sterrenspecialist aan voldoen?

Niets wekt voor een consument meer vertrouwen dan een keurmerk. Hoe help je klanten en hoe sta je voor klanten klaar? Dat is waar dit keurmerk om draait. Dit moet u echter wel waar kunnen maken! Omdat een consument moet weten met wie hij zaken doet, kunt u alleen 5-sterrenspecialist worden als u aan onze voorwaarden voldoet.

  • Vanzelfsprekend moet u bereid zijn om uw klanten 5-sterrenservice te bieden.
  • U dient minimaal een jaar ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel.
  • U moet een showroom, bezoekadres en/of ontvangstruimte hebben.
  • Het niveau van uw winkel, producten en/of diensten zal vooraf getoetst worden.

Uw website wordt getoetst op de volgende punten:

  • De contactmogelijkheden voor de consument moeten overzichtelijk worden weergegeven.
  • Uw bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer moet duidelijk vermeld staan. (alleen een postbus is niet voldoende).
  • Uw KvK gegevens moeten vermeld staan.

Uw webshop wordt tevens op de volgende punten getoetst:

  • U moet voldoen aan de wettelijke betaalmogelijkheden.
  • U dient u te houden aan de wet kopen op afstand.
  • Indien er extra kosten zijn verbonden aan een bestelling dient u dit duidelijk vooraf te vermelden.
  • Er moet duidelijk vermeld zijn of uw prijzen inclusief of exclusief BTW zijn.

U dient u bij gemelde klachten te houden aan het volgende:

  • Indien een consument een klacht bij ons meldt, dient u ons te woord te staan en binnen 14 dagen inhoudelijk te reageren op de klacht.

24 uur per dag live controle

  • Niet alleen wij controleren of u aan alle voorwaarden voldoet. Bent u eenmaal 5-sterrenspecialist, dan wordt u 24 uur per dag gecontroleerd door uw eigen klanten. Krijgt u te veel geschillen of een te lage NPS score, zullen wij u het recht om het 5-sterrenkeurmerk te gebruiken ontnemen. Zo weet een consument zeker dat uw keuring geen momentopname is, maar een doorlopende controle op uw servicebeleid!