Hoe moet je reviews correct verzamelen?
Door de nieuwe wetgeving moet je er zorg voor dragen dat je reviewpolicy op orde is. Doe je dat niet, risceer je een boete die wel kan oplopen tot 4% van jouw omzet. Gelukkig hoef je als klant van 5-sterrenspecialist niet veel te doen. Om het gemakkelijk te maken hebben we een voorbeeld gemaakt waarmee je aan de slag kunt.
Wanneer je ons reviewplatform gebruikt al dan niet in combinatie met de Google- en Facebookplug-in heb je in de basis je reviewbeleid op orde omdat wij al duidelijk hebben aangegeven wat ons beleid is en wat onze richtlijnen zijn tegen “nepreviews”
Het enige wat je in dit geval nog moet regelen, is het plaatsen van ons keurmerk of widget en op je site vermelden wat jouw review policy is. De widget kun je terug vinden in het dashboard van je online omgeving.
Handleiding:
Simpel gezegd moet je op je website een je een linkje maken met de naam “Review Policy” De beste plek is in de footer zodat deze altijd in beeld is. Je laat het woord “Review Policy” naar een landingspagina linken en vermeld op die pagina de onderstaande tekst met het logo van het keurmerk 5-sterrenspecialist.
(je zou daar ook de widget kunnen vermelden i.p.v. het logo)
Voor het verzamelen van reviews gebruiken wij de software van 5-sterrenspecialist en conformeren wij ons aan de richtlijnen van het onafhankelijke platform. Alleen klanten die daadwerkelijk een product gekocht hebben of een service-ervaring gehad hebben, worden uitgenodigd om een review te geven via 5-sterrenspecialist. Het volledige overzicht van de richtlijnen van het onafhankelijke platform van 5-sterrenspecialist kun je via deze link terugvinden https://www.5sterrenspecialist.nl/richtlijnen-voor-klantbeoordelingen
Hulp Nodig
Wanneer je nog vragen of als je meer hulp nodig hebt. Neem dan even contact op met jouw persoonlijke Online Reputatie Manager.
We staan graag voor je klaar!